Musztardowy sweterek z Himalaya Everyday

Miał być skromny, prosty sweterek, krótki i przylegający do ciała. Oczywiście z włóczki która nie gryzie i koniecznie w kolorze musztardowym. Niby niewygórowane wymagania, ale znalezienie włóczki w tym kolorze, niezbyt grubej  nie należało do łatwych. Okazuje się że ten kolorek jest bardzo popularny i nie w każdym sklepie jest dostępny.
Udało mi się upolować Himalaya Everyday kolor 70058 i zrobiłam taki oto sweterek.


Trzy motki włóczki, druty nr 4 i 3 oraz tydzień dorywczej pracy (nie licząc prucia, bo wcześniej wybrany wzór mi się nie podobał) i jest sweterek . 
Córka zadowolona, założyła i nie ściąga, co mnie bardzo cieszy.

Sweter robiony od góry bez zszywania, z zastosowaniem rzędów skróconych, wzór tylko z przodu, tył i rękawy gładkie. Dodatkową ozdobą jest warkocz na linii reglanu. 


JAK ROZLICZYĆ OCZKA NA REGLAN

Niniejszy opis jest do swetra w rozmiarze S.
 Potrzebujemy ok. 740 m włóczki, która ma 250m/100g i druty z żyłką nr 4, do ściągaczy nr 3 oraz markery.
Zaczynamy od próbki i obliczeń. 
U mnie na kwadrat o boku 10 cm potrzeba 20 oczek i 26 rzędów.
Uznałam,że na plisę wokół szyi potrzebuję nabrać 104 oczka (liczba podzielna przez 4, bo ściągacz 2x2 tego wymaga).

Na linię raglanu zaplanowałam po 4 oczka, razem 16
104-16=88

Do podziału na przód, tył i rękawy pozostaje 88 oczek
Na każdy rękaw zarezerwowałam po 10 oczek
88-20=68

Na przód i tył pozostaje 68 oczek, połowa tego daje 34, ale musimy uwzględnić, że dekolt będzie kształtowany rzędami skróconymi (tył i rękawy będą przerabiane i będą tam dodawane oczka na linii reglanowej, więc na tył musimy przeznaczyć mniej oczek, bo inaczej wyszedłby nam szerszy).
W tym sweterku zaplanowałam, że ujmę 3 oczka z tyłu i dodam je do przodu
34-3=31 (tył)
34+3= 37 (przód)
Jest jeszcze jedna kwestia. Przód robiony jest wzorem, w którym przeplatamy oczka jak w warkoczu, więc trochę ściągnie dzianinę, dlatego zabrałam jeszcze dwa oczka z tyłu i dołożyłam je do przodu. W efekcie miałam 29 oczek na tył i 39 oczek na przód, a wyszło potem równo.

Dodam jeszcze, że sweter od pach robiony jest na okrągło, ale zrobiłam markowany szew z oczka lewego i fajnie to wygląda, widać to na poniższym zdjęciu 




Mam nadzieję, że pomogłam zrozumieć jak się robi sweter od góry, jak policzyć oczka.

Będzie mi miło jeśli napiszesz co sądzisz o  tym poście, czy był dla Ciebie przydatny.



Pozdrowienia dla wszystkich odwiedzających mojego bloga.
 Do napisania wkrótce :)))

10 komentarzy:

  1. Chodzi za mną musztardowy kolorek, choć nie mam jeszcze nic z swojej garderobie.
    Sweterek bardzo ładny, z delikatnym wzorkiem;)
    Bożenko- pozdrawiam bardzo serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z wielką przyjemnością robiłam taki kolorowy energetyczny w te szare dni. Musztardowy to nie mój kolor, też nie mam nic w tym odcieniu, córce pasuje, ma ciemniejszą cerę.
      Serdeczności ślę :)

      Usuń
  2. Kolor i wzór bardzo mi się podobają. Ładnie wygląda i będzie do wszystkiego pasować. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. Piękny sweterek, jak rozliczyć oczka na większy rozmiar np L

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Można w każdej części dołożyć po kilka oczek. Zależy też jaki chcesz mieć dekolt czy większy czy bardziej pod szyję.
      Później podam wymiary mojego sweterka dla porównania .
      Generalnie szerokość pod pachami uzyskujemy przerabiając więcej lub mniej rzędów reglanowych. Oczka dodajemy w co drugim rzędzie, linia reglanu się wydłuża a sweter poszerza.

      Usuń
  4. Bardzo ładny sweterek i kolorek, i wykonanie! Dla mnie to wyższa półka dziergania :) Pozdrawiam serdecznie Bożenko!

    OdpowiedzUsuń
  5. Kolor piękny, jednak najważniejsza kwestia, to to, że wreszcie ktoś ten reglan mi dokładnie rozpisał. Tak, jak potrzeba było mi wytłumaczyć. Już teraz będę wiedziała, że mogę sama wymyślić sobie wzór na sweter i ze dam rade zrobić ten reglan:) dziękuję bardzo!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Długo szukałam idealnego rozwiązania na reglan, dlaczego miałabym się nim nie podzielić :)))
      Powodzenia w dzierganiu, pozdrawiam :)

      Usuń

Copyright © 2014 Benka Art , Blogger