Wełniany sweter robiony od góry

Witajcie moi mili 

Tym razem przedstawiam zielony sweter ze 100% wełny od Dropsa, wykonany od góry bez szwów.


 Włóczka to Karisma Mix kolor nr 73, ciemna zieleń przeplata się z kolorem szmaragdowym.
Na ten sweterek w rozmiarze S zużyłam niecałe 11 moteczków po 50 g. 
Tak jak zaleca producent przerabiałam drutami nr 4 z żyłką .


Kilka zdań o tym jak powstawał ten sweterek.

  Nabrałam na druty z żyłką 114 oczek, zamknęłam w kółeczko,podzieliłam znacznikami na tył, przód i ramiona. Przy czy na przód przeznaczyłam 44 oczka, na tył 40, a na ramiona po 15. Z oczek przodu i tyłu wydzieliłam jeszcze po 2 oczka na pliskę raglanu.

Chciałam, aby sweter miał z przodu większy podkrój na szyję niż z tyłu, dlatego zastosowałam metodę rzędów skróconych i przerobiłam nimi kilka rzędów z tyłu, zwiększając w każdym rzędzie ilość przerabianych oczek. Jednocześnie wyrabiałam wzór i gdy doszłam do plisek raglanu zaczęłam dodawać oczka w co drugim rzędzie. To był chyba najtrudniejszy element dziergania.
Tym sposobem zrobiłam podkrój dekoltu i dalej już normalnie wyrabiałam wzór , dodawałam oczka po obu stronach raglanu i sukcesywnie włączałam je tworząc warkocze.

Tak sweter powstawał do pach. W tym momencie oczka na rękawy przełożyłam na osobne druty, dodałam pod każdą pachą po 3 oczka i do dołu przerabiałam wg wzoru. Zakończyłam sweter ściągaczem.

Następnie wykonałam rękawy. W miejscu gdzie były dodane oczka pod pachą, połączyłam je z oczkami rękawa, aby nie było dziury wkłuwałam oczko głębiej, w ten sposób rękaw też się powiększył o 3 oczka.

Na koniec zrobiłam lamówkę wokół dekoltu.

I jeszcze fotka swetra z przodu i z tyłu.



Pomysł na rozmieszczenie, kompozycję wzorów jest mojego autorstwa.


1 komentarz:

  1. Piękny. Ile pracy trzeba było włożyć, by powstał taki cudowny sweter. Pozdrawiam 😊

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2014 Benka Art , Blogger