Kardigan "Perła"

Dzień dobry wszystkim

    Dzisiaj przyszła kolej na pokazanie mojego dużego projektu, który skończyłam jeszcze w zeszłym roku i jakoś tak się złożyło, że go nie opublikowałam.
    Sweter nazwałam Perła, po pierwsze dlatego że jest w szarym perłowym kolorze, po drugie że to  praca zrobiona z wielką dbałością o szczegóły, taka perełka, w którą włożyłam dużo pracy i serca.

  

Kardigan jest robiony od góry w jednej części, na końcu dorabiany kołnierz i plisy, które wykończyłam i-cordem.
Sweter na razie nie ma zapięcia, ale skłaniam się do tego, aby przyszyć napy.
Przód ozdobiony jest warkoczami, rękawy też dostały po warkoczu i to do samego dołu, a tył sami zobaczcie. 


Kołnierz zrobiłam tak,że jak się rozchyli to wnętrze też jest gładkie i estetyczne .

  

  

Dane techniczne:

Na sweter wybrałam włoczkę Merino De Luxe/50 280 m/100 g i przyznam, że trochę przeraziło mnie dzierganie tak dużego projektu na drutach 3,5-4 jak zaleca producent. Z włóczki tej wcześniej nic nie robiłam i nie wiedziałam czy się nie rozciągnie po praniu (merino). Zapadła decyzja żeby dodać coś co pogrubi trochę i wzmocni udzierg, a że miałam cienką przędzę w tym samym kolorze więc dołożyłam i mogłam robić drutami 4,5. 


Na całość zużyłam 5,5 motka merino+ przędza, sweter wyszedł w rozmiarze dość słusznym.
A gdyby ktoś był ciekawy od ilu oczek zaczęłam to już wyjaśniam.
106 oczek podzieliłam na 34 oczka tyłu, po 12 oczek na rękawy i po 20 oczek na przody oraz 8 oczek (4x2) na linię reglanu.
Na oba przody jest więcej oczek, dlatego że wzór warkoczowy ściąga dzianinę.




Jeśli chodzi o włóczkę jest miła i sprężysta, a po praniu zrobiła się mieciutka. Sweter wcale nie wyszedł cienki jak na tę grubość i dość dobrze grzeje. Dla mnie ta grubość jest w sam raz, nie lubię mieć na sobie ciężkich ubrań.
Nosiłam go już po domu, teraz czekam na wiosnę, aby wybrać się gdzieś w plener. 
Jak do tej pory nie zauważyłam zmechaceń, a już w nim nawet dziergałam, więc rękawy były narażone na pocieranie.
A wy macie doświadczenia z tą włóczką? Podzielicie się opiniami?


















8 komentarzy:

  1. Świetny kardigan i w pomyśle i w wykonaniu. Musi być bardzo miły w dotyku skoro powstał z merino. Tej konkretnej włóczki nie znam i sama jestem ciekawa jak się zachowa w użytkowaniu. Tylko 5,5 motka? Jestem zaskoczona wydajnością.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak na razie jestem zadowolona z jakości, po praniu nic się nie rozcięgnęła.
      5,5 motka to wagowo niedużo, ale całość daje około 1500 m więc już trochę było do przerobienia.

      Usuń
  2. Bożenko to dla mnie mistrzostwo świata, szkoda że nie ma Nobla z dziergania bo Twoje prace zasługują na prawdziwe uznanie! Piękny sweterek i perfekcyjne wykonanie!✿ Pozdrowiam serdecznie ♡

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo ładny i to mój ulubiony model. Wełny nie znam. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  4. Śliczny i jaka dbałość o detale, bardzo mi się podoba.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo ładny wzór i kolor:)
    Może zastąpić wiosenny płaszczyk lub kurteczkę.
    Bożenko talent masz nie lada:)
    Serdeczności zostawiam moc:)

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2014 Benka Art , Blogger