Letnia tunika wzorem ananasa

  Każda dziewiarka, no prawie każda, ma w swojej szafie niedokończone robótki. Wiele osób mówi na nie Ufoki. U mnie też znajdzie się kilka takich porzuconych prac. Ostatnio wzięłam się za ufoczki i oto jeden z nich.


Tuniczkę zaczęłam w zeszłym roku i większość wtedy zrobiłam. Lato się kończyło, upały ustały, a na szydełko wpadły inne prace i tak robótka wylądowała w szafie. Teraz szybciutko ją skończyłam i  gotowa czeka na ciepłe dni.


Wzór w popularne ananasy jest ponadczasowy i lubiany przez dziewiarki.
Do wykonania bluzki użyłam cieniutkiej przędzy 50% bawełna i 50% akryl, robiłam z 3 nitek szydełkiem nr 2
Nie wiem ile metrów zużyłam, waga wyrobu to 245 g
W planach tunika miała być dłuższa, ale nitki zabrakło na pełne powtórzenie motywu.


Robótkę zaczęłam od 200 oczek łańcuszka, złączyłam w kóleczko i wykonałam plisę w następujący sposób:
Rz. 1: słupki w każde oczko łańcuszka początkowego
Rz.2: półsłupki w każde oczko
Rz.3: 1 słupek, 1 puff
Rz.4: półsłupki
Rz.5i 6: bierzemy większe szydełko (2,25) i robimy słupki

Po wykonaniu plisy dziergamy przód i tył osobno wg schematu, zaczynamy od 4 motywów i w każdym kolejnym poszerzamy robótkę. Taka konstrukcja powoduje,że powstają nam takie dłuższe boki.
Po skończeniu, boki zszywamy, ja łączyłam szydełkiem po lewej stronie robótki.


a to schemat, którym się posługiwałam (pochodzi z rosyjskiej strony)
z tym,że należy pamiętać o poszerzaniu wzoru,czyli robimy cały motyw z boku






To tyle na dzisiaj, mam nadzieję,że kogoś zachęciłam do wydziergania takiej tuniki.
 Dajcie znać w komentarzu.

3 komentarze:

  1. Bożenko Mistrzyni!
    Piękna tunika, ładny kolor i wzór:)
    Pozdrawiam serdecznie na udany cały nowy tydzień:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Prześliczna tunika....będę próbować ☺

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2014 Benka Art , Blogger