Chusta "Strzałka"


Taką chustę zrobiłam niedawno z jednego motka włóczki.
Kiedyś myślałam, że to bardzo trudny projekt, a okazał się naprawdę łatwy do wykonania.


Chustę robi się od 5 oczek, dodając w każdym rzędzie oczka po obu stronach, a na środku w co drugim rzędzie zamyka się po 2 oczka razem przed środkowym oczkiem i po nim. 
Ja akurat zamykałam 3 oczka razem, w taki sposób, aby to środkowe było na wierzchu .
Po wyrobieniu 1/3 włóczki jaką mamy przeznaczoną na chustę, z jednej strony przestajemy dodawać oczka. Dodajemy je tylko z jednego boku, a 3 razem robimy jak dotąd. 
Gdy jedna strona zwęzi się aż do środka, wtedy zamykamy pozostałe oczka.



Jak widać na zdjęciach, strzałkę najlepiej robić z włóczki cieniowanej i to takiej, która ma długie sekwencje kolorów.



Moja nie wyszła zbyt duża, zużyłam na nią około 500 m włóczki, a że miałam taki tylko jeden motek i ten kolor już nie jest dostępny jest taka do otulenia szyi.
Bardzo mi się ten wzór spodobał, robótka taka do robienia bez liczenie i myślenia. dobra przed telewizor albo do podróży, wystarczy tylko korzystać ze znaczników, aby środka nie przegapić i samo się robi.

5 komentarzy:

  1. Bożenko!
    Kolejne piękne własnoręczne arcydzieło:)
    Szacunek i podziw dla Twojej pracy i zdolności artystycznej:)
    Buziaczki:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Rzeczywiście arcydzieło a kolorki piękne jesienne! Prosta i elegancka :) Pozdrowionka!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, jestem z niej zadowolona, tylko mogłaby być większa, ale włóczka już nie do zdobycia, więc musi taka być. Pozdrawiam :)

      Usuń
  3. Chusta podoba mi się bardzo, skorzystam ze wskazówek. Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2014 Benka Art , Blogger