Czapka zimowa bez szwów + opis wykonania

Dzień dobry :)

Przedstawiam dzisiaj moją nową czapkę, robioną bez szwów.


Wykonałam ją z włóczki Superlana Maxi od Alize.
Włóczka jest dość gruba, (w 100 g jest 100 m), zawiera 25% wełny i 75% akrylu, jest mięciutka i nic nie drapie. 
Producent proponuje druty 8-10
Ja przerabiałam na 8 z żyłką, metodą magic loop i na czapę zużyłam niepełny motek.

Dzięki temu,że włóczka jest gruba, taką czapkę można zrobić w kilka godzin.
Ja wydziergałam ją w podróży (czasem warszawskie korki na coś się przydają) i dlatego nie mam zdjęć z etapów powstawania. 


OPIS jak zrobić taką czapkę krok po kroku:

Wymiary: wysokość 21 cm, obwód 50-52 cm

Nabieramy na druty 56 oczek i zamykamy kółeczko.
Przerabiamy ściągaczem 2x2 na wysokość 7 cm (lub ile kto chce), u mnie było 14 rzędów.

W 15 rzędzie robimy 7 razy od * do * taką sekwencję: *2 oczka lewe nad oczkami lewymi ściągacza, 8 oczek prawych nad sześcioma kolejnymi oczkami ściągacza (czyli dodajemy 2 oczka, aby mieć komplet na warkocz )* 

Rząd 16: przerabiamy jak schodzą z drutu.
Rząd 17: *2 oczka lewe, warkocz w prawo z 4 oczek, warkocz w lewo z 4 oczek* Powtarzamy 7 x

Następne 3 rzędy przerabiamy jak schodzą z drutu.
W kolejnym rzędzie robimy znowu warkocze jak w rzędzie 17 .
Takie warkocze robimy w sumie 4 razy.

Zwężanie:
Po zrobieniu czwartego warkocza robimy jeden rząd oczek jak schodzą z drutu, w następnym tam gdzie są 2 oczka lewe, wszystkie przerabiamy po 2 razem.
Następny rząd jak schodzą.
W kolejnym rzędzie zwężamy warkocze przerabiając:* 1 o. lewe, 2 o. razem na prawo, 4 o. prawe,
 2 o. razem na prawo przekręcone (wkładamy drut za drugie oczko od przodu, chwytamy oba czka i przeciągamy nitkę)* powtarzamy 7x.
Zwężamy analogicznie w co drugim rzędzie, aż z warkocza zostanie nam 2 oczka, które też przerabiamy razem.Zostaną nam na drutach prawe, lewe.Robimy jeden rząd i zamykamy oczka przy pomocy szydełka, zaciskamy i zabezpieczamy nitkę.


Czapka będzie miała jeszcze pompon, ale pokazuję dzisiaj samą, aby lepiej było widać wykończenie.
Do kompletu robi się również komin. Wkrótce pokażę całość.

Uwaga!!!

Opis dotyczy czapki robionej z włóczki o grubości podanej wyżej, jeśli robisz czapkę inną włóczką lub inną grubością drutów może wyjść zupełnie inny rozmiar.

4 komentarze:

  1. Wow super wyszła ta czapka. Ja mam spory problem ze zwężeniem i nie radzę sobie z nimi najlepiej. Mam nadzieję, że niedługo dojdę do wprawy takiej jak Twoja. Tak trzymaj dziewczyno :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Też bardzo mi się podoba :) Niestety nie mam takiego talentu jak Ty i zostaje mi jedynie kupowanie gotowych czapek w sklepach.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za komentarz :) Do zrobienia czapki niepotrzebny talent, tylko umiejętność dziergania na drutach. Nie jest to takie trudne, a jaka satysfakcja, gdy coś z tego wyjdzie. Zachęcam do nauki.

      Usuń
  3. Bardzo fajnie napisane. Jestem pod wrażeniem i pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2014 Benka Art , Blogger