Piórkowy szal wzorem niedźwiedzie łapki

Lekki jak piórko, zwiewny i miły w dotyku szal wykonałam na drutach z bardzo cienkiej przędzy.
Nitka jest tak cienka,że robiłam z podwójnej a i tak wyszła mgiełka. 
Składu nitki nie pamiętam, kupiłam w moteczkach bez banderoli. Odleżała swoje w szafie i po skończeniu tego projektu żałuję, że nie sięgnęłam po nią wcześniej. Na pewno jest to mieszanka akrylu i szlachetnego włókna (kaszmir lub alpaka). 
Robótka wyszła bardzo miła, przyjemnością będzie jej noszenie.


Wybrałam wzór, który wśród dziewiarek nazywa się niedźwiedzie łapki.
Jeśli będziecie kiedyś czytać schemat, zwróćcie uwagę, że robi się go w obie strony i to właśnie sprawia trochę trudności.
Początkowo robiłam posługując się schematem, ale gdy nabrałam wprawy, robiłam już z pamięci. 
Najwięcej uwagi skupienia wymagają rzędy gdy zmieniamy sekwencje ażurów.








Dane techniczne:
-wymiary szala 200x50 cm
-waga ok 100 g
druty 4,5


2 komentarze:

  1. Piękny, ażurowy i bardzo elegancki szal, a wykonanie rewelacyjne!!! Pozdrawiam serdecznie:).

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2014 Benka Art , Blogger