Bluzeczka z ażurowym karczkiem

Moja pierwsza szydełkowa bluzka robiona od góry na okrągło.
To był sprawdzian, czy potrafię, czy mi wyjdzie, bo przecież nigdy tak nie robiłam. Zobaczyłam w internecie podobną i tak mnie zainspirowała,że musiałam ją mieć. Metodą prób i błędów, po kilkukrotnym pruciu udało się. Jaka była radość i satysfakcja nie muszę pisać.

Przód :

Tył :

Tak wyglądały etapy pracy:

Karczek:

dalej na okrągło do dołu, a na końcu rękawki

Poniżej schemat na jeden motyw karczka (znaleziony w czeluściach internetu)
Poza karczkiem reszta bluzki to mój własny pomysł.

Dane techniczne:
-materiał kordonek nowosolski 50x4
-zużycie ok.350 g
-szydełko nr 1,5

I jeszcze fotki na ludziu :)



4 komentarze:

  1. zaczełam robić zrobiłam te liscie i dalej nie wiem jak zrobić karczek pod pachą

    OdpowiedzUsuń
  2. Zrobiłam jeszcze kilka rzędów na okrągło wzorem, którym jest cały dół bluzeczki, gdy karczek miał odpowiednią długość (mierzyłam na sobie), wtedy zostawiłam część na rękawki i dalej robiłam na okrągło, pod pachami dodałam kilka oczek łańcuszka tak aby obwód był w sam raz. Później ujęłam część oczek (widać na ostatnim zdjęciu), bo chciałam żeby bluzka była taliowana, a na biodra znowu dodałam. Jeśli masz jeszcze pytania nie krępuj się, chętnie odpowiem. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Mniej więcej połowa rękawków była dorabiana na końcu.

    OdpowiedzUsuń
  4. I modelka i bluzeczka na medal:)
    Sama z przyjemnością bym taką nosiła:)

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2014 Benka Art , Blogger