Czapka w warkocze z opisem wykonania

     Witam się dzisiaj jesiennie. Kilka dni temu spadł śnieg, który się już stopił, a dzisiaj niestety pada deszcz i pogoda mocno listopadowa. Wczoraj skończyłam kolejną czapkę, odłożyłam pisanie posta w nadziei, że dziś zrobię lepsze zdjęcia. Niestety światła dziennego jak na lekarstwo i musicie mi wybaczyć ich jakość.


      Córka poprosiła mnie o czapkę, dała mi wolną rękę w wyborze wzoru, tylko miała być ciepła, gruba i miękka, i koniecznie z dużym pomponem.
Znając jej wrażliwą skórę musiałam wybrać włóczkę bez dodatku wełny i postanowiłam użyć włóczki typowej dla dzieci Nako Ninni Bebe, kolor beżowy. Włóczka jest dość cienka,bo ok. 425 m/100 g , więc robiłam podwójną nitką.



Opis wykonania:
Nabrałam 90 oczek  na druty nr 4 i przerobiłam 6 cm ściągaczem 2 prawe, 2 lewe.
Potem wzięłam druty na 4,5 i dalej nimi dziergałam czapkę. Aby wzór się ładnie układał postanowiłam małe warkocze robić nad dwoma oczkami prawymi ściągacza,a na duży warkocz dobrałam po 2 oczka czyli nad sześcioma oczkami ściągacza zrobiłam 8 oczek prawych na warkocz.

Jak zrobić warkocz mały?
To dwa oczka prawe skrzyżowane ze sobą na prawo czyli pierwsze oczko zdejmujemy na drut pomocniczy z tyłu robótki, przerabiamy drugie oczko na prawo i pierwsze z drutu pomocniczego też na prawo. Czynność tę powtarzamy w co czwartym rzędzie, po prawej stronie robótki,rzędy nieparzyste czyli lewą stronę robótki przerabiamy zawsze jak schodzą z drutu.

Jak zrobić warkocz duży?
Jest to warkocz składający się z dwóch warkoczy jednego skręconego na prawo,drugiego na lewo.
Po kolei : mamy 8 oczek prawych,z których najpierw przerabiamy pierwsze 4. Dwa oczka na drut pomocniczy z tyłu, 2 o.pr. 2 o. z drutu pomocniczego na pr. Potem 2o. na drut z przodu robótki, 2 o. prawe i 2 oczka z pomocniczego. Następne rzędy przerabiamy jak schodzi z drutu,krzyżowanie oczek powtarzamy w co szóstym rzędzie po prawej stronie robótki (lewa strona zawsze jak schodzi z drutu).

Na wysokości 19 cm zaczęłam zwężać czapkę:
- najpierw małe warkocze przerobiłam po 2 oczka prawe razem
-na lewo jak schodzą z drutu
-w następnym rzędzie po obu stronach dużych warkoczy przerobiłam po 2 oczka razem, reszta jak schodziła z drutu
- na lewo jak schodzą z drutu
-znowu nad dużymi warkoczami po obu stronach po 2 oczka prawe (zostaje z nich 3 oczka)
-na lewo bez zmian
-duże warkocze po 3 oczka razem
- na lewo bez zmian
-w tym rzędzie kolejne oczka po 3 razem
-na lewo po 2 oczka razem
-resztę ściągnęłam razem szydełkiem i mocno związałam koniec nitki.


 Ostatnią czynnością pozostało zszyć czapkę i doszyć pompon.
Najbardziej przyjemne było oddać ją córce i usłyszeć, że taka właśnie miała być.

Właśnie to jest najważniejsze, aby praca podobała się nowemu właścicielowi, to daje największą satysfakcję z dziergania.

Pozdrawiam wszystkich,którzy dotrwali do końca i zapraszam do mnie ponownie :)

7 komentarzy:

  1. Córce się podoba, jest mięciutka i ciepła, więc warto było robić. Dziękuję Kasiu :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bożenko- super te warkocze, wzór ponadczasowy:)
    Przepraszam za brak Twojego komentarza pod moim postem na blogu- spam go "zjadł":(

    OdpowiedzUsuń
  3. Dziękuję, zaraz idę do Ciebie z komentarzem :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Piękna czapka. Nie jestem zaskoczona, że córcia zadowolona. Pozdrawiam 😀

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo ciekawy arykuł. Pozdrawiam serdecznie autora.

    OdpowiedzUsuń
  6. Wygląda to super. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2014 Benka Art , Blogger